Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

t' weer

  • Ingrid

    Wie kan mij iets vertellen over het weer in de maand augustus in Porto Seguro.

    Alvast bedankt.

  • Tom

    Hier een quote:

    Porto Seguro is located in an area where the tropical Atlantic climate predominates. Rains are registered throughout the year (1,500 mm), especially between April and July. The highest temperature in summer is 30º C (between January and March), whereas the highest temperature in winter is 26º C. The lowest temperature in summer is 24º C (March) and in winter 20º C (August). The atmospheric humidity exceeds 77% annually. The cloudiest months are between September and January.

    Op dit moment is het daar zo'n 20 graden.

    groeten

    Tom

  • Richard

    Ben er vorig jaar geweest, het is er een stuk frisser dan Fortaleza/Natal/Recife waar ik regelmatig geweest ben. Ook kun je wel een buitje op zijn tijd verwachten maar dat duurt meestal een half uur en komt het zonnetje weer vrolijk door.

  • Ingrid

    Richard ik lees dat je ook in Natal en Fortaleza bent geweest. Welke bestemming

    zou je ons aanraden. Wij willen in augustus en zijn met vier personen waaronder onze twee zoons van 16 en 20 jaar. Gezien het weer in Porta Seguro kiezen we liever voor Natal of Fortaleza . We hebben trouwens al een voorboeking gedaan voor Hotel Rifóles Praia in Ponta Negra, maar kunnen nog alle kanten op.

    Alvast bedankt

  • Richard

    Ingrid,

    Natal is een stuk rustiger dan Fortaleza dus als je houdt van een strandvakantie dan zou ik voor Natal kiezen. Niet dat er niets te doen is kwa uitgaansleven maar ik denk wel dat er voor jouw kids meer te doen is in Fortaleza. En binnen een straal van 50 kilomer prachtige stranden te vinden zoals bv Cumbuco. Persoonlijk zou ik kiezen voor de drukte van Fortaleza, maar ik denk dat je je met gezin uitstekend zult vermaken in beide plaatsen. Moeilijke keuze dus.

  • Jan

    Hoi Ingrid,

    Ik zou lekker naar Natal gaan. Rifoles is een mooi hotel ern direkt aan de boulevard. Ook op loopafstand van restaurantjes en bars…Natuurlijk zullen je zonen een prima tijd hebben; overdag aan het strand van Ponta Negra valt veel te zien en te beleven. s-avonds gezellig met z'n allen een restaurant uitzoeken en aan de boulevard nagenieten en mensen kijken ( bv bar Black Out !!! ). Na twaalf uur kun je nog naar het kasteel, achter de boulevard een super gezellige bar.Op donderdag-vrijdag en zaterdagavond naar Chaplin discotheek, een waar paradijs voor de kids !!!

    Veel plezier,

    Jan

  • Bert

    Hoi Ingrid,

    Augustus is het hartje winter in Porto Seguro, wat betekent dat het ‘s nachts fris is voor tropische begrippen. De temperatuur kan dan tot onder de 20 graden zakken, maar meestal blijft hij erboven. Overdag is het meestal 25+, m.a.w. uitermate geschikt voor “noordelingen” die dan niet zo’n problemen met acclimatiseren hebben.

    groetjes,

    Bert