Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tips

  • Ilia

    Hallo,

    Ik ga begin december naar Porto Seguro. Heeft iemand voor mij leuke tips over mooie trips in de omgeving, dingen die ik niet mag missen, leuke barraca's voor de strandfeesten, noem maar op. Verder zou ik graag van iemand uit eigen ervaring een betrouwbaar en goedkoop adresje horen om een auto te huren. Alvast bedankt!

    Ilia

  • Karen

    Hoi,In Porto Seguro zijn er veel strand feesten die hard worden omgeroepen door mensen met enorme boxen op de auto of de fiets !!!Jammer dat je ietwat te vroeg gaat,na de 20e December komen de Brazilianen zelf daar naar toe en barst het los feesten op elke meter v.d. straten.

    Als je auto huurt moet je echt naar Trancoso,een soort hippie dorp heel kleurrijk heel gezellig leuke mensen en kan je ook naar het strand.

    Er zijn daar ook kleine strandjes in de buurt,ik hoorde dat er binnen 1 jaar veel veranderd is,2 grote hotels hebben daar de boel wat verbouwd (jammer)dus waar wij gingen met sluipwegen naar de meest fantastische eenzame stranden,blijken nu mooie wegen stranden te zijn.Je hebt de Pataxo indianen,ga niet in groeps verband maar lekker met je jeepje,op zondag hebben ze hun eigen Pataxo dans waar je mag kijken erg indrukwekkend.Natuurreservaat moet wel in groepje ,wat ze vergeten de vertellen en later hoort is dat je LANGE broek aan moet en je goed insmeren met anti-mug spul MET DEET (etos,kruidvat iedere sportwinkel),anders wordt je lek geprikt.Duiken ,grote boot met lunch en “echt duiken”van te voren niet teveel/vet eten.PAS OP met auto huren,alleen als je goed Braziliaans spreekt kan je het wagen,iedere 10 meter in Porto is wel een auto verhuur kijk goed of alles erop en eraan zit ook auto gordels!,i.v.m. aanhouding en dat je niet gelanceerd wordt,wij hebben eerst een jeep gehuurd v.sommige uitstapjes,lekker met de wind maar…ook heel vermoeiend,er zijn daar veel lombada's dus VEEL schakelen en veel politie in de regionen,zorg wel dat je Int.rijbewijs WIT hebt van de A.N.W.B.ik ben ook aangehouden,bij mij alles in orde maar kon 2 uur in de hitte staan omdat de papieren v.d. auto niet o.k. waren.Zelf waren ze erg aardig,je moet gewoon alle zijweggetjes ingaan en zelf op onderzoek,hebben wij ook gedaan en HEEL VEEL gezien en zo kan ik uren doorgaan . Toen we moe waren van de jeep zijn wij alle zij straten van Porto ingelopen en gekeken waar wij de beste deal kregen dus afdingen moet je doen !!! hoe langer hoe goedkoper,maar tegen de tijd dat De grote horde komt gaat alles in prijs omhoog ..Lekker eten zou ik aanraden om in Arraial d'ajuda te doen,dan is het nog stil,heeeeel goedkoop,onbeperkt pizza voor vrouwen 5 reais +mannen 7 heerlijk,ook steak restaurants alles !!!.leuk plaatsje gezellig maar wederom jammer dat je zo vroeg gaat,maar het blijft toch leuk hoor , als je verder wat wilt weten lees ik het wel,dan moet ik even aan mijn man alle plaats namen gaan vragen.Drink je suf aan suco's vers voor je neus gemaakt en heel goedkoop.

    groetjes

  • Bert

    Hoi,

    Je knt het beste contact opnemen met Ton van Creij, een Nederlander die in Porto Seguro woont en daar een reisbureautje heeft. Die weet alles wat van belang is voor toeristen die Porto Seguro en omgeving bezoeken. Hij staat met een link op de portoseguro-pagina onder Brazil travel.

    groetjes,

    Bert

  • Ilia

    Karen en Bert,

    Bedankt voor jullie tips. Ik ga voor de 3e keer naar Brazilie en kan me in het Braziliaans redelijk redden. Karen, wat je vertelde over dat “witte” rijbewijs is nieuw voor mij. Ik heb in Fortaleza met mijn Nederlandse rijbewijs gewoon een auto kunnen huren.

    En wat betreft de suco's of vitaminas daar kan ik me nu al weer op verheugen!

    groet,

    Ilia

  • karen

    Witte internationale rijbewijs is al langer een onderwerp op de prikborden,dit werd mij aangeraden en vooral “de witte”en bij mijn aanhouding werd er ook naar gekeken,later door bevriende hoofdagenten is er ook gezegt dat deze absoluut nodig zijn .Door de A.N.W.B. ook.In ieder geval iedereen moet doen wat ze zelf willen toch?het is een kleine moeite en kost maar 12.50 o.i.d. en ben je van de rotzooi af.Je kan ZONDER dat zeker een auto huren daarvoor gebruik ik het ook niet, het is meer voor de politie.

    Wanneer ga jij? Voordat je je tegoed kan doen aan een suco? wij nog 83 nachten,veel te lang !!!

    groetjes Karen

  • Ilia

    Ik ben er de eerste twee weken van december, dus nog 2 maandjes geduld. Heb ik nog wat tijd om mijn Portugees te verbeteren. Bij mijn eerdere bezoeken aan Brazilie heb ik gemerkt dat je er met Engels echt niet ver komt. Maar het is ook wel zo leuk om je in de taal van het land verstaanbaar proberen te maken. Je komt dan makkelijker in contact met de lokale bevolking en die vinden het geweldig als je maar een klein beetje hun taal spreekt.

    groet,

    Ilia

  • karen

    Wij hebben het de eerste keren met handen en voeten en een woordenboekje gedaan en het lukte erg goed en gaf menige hilarische tafrelen en ze wilden zelf heel graag die paar woorden Engels die ze kende ook graag gebruiken,veel vrienden daar gemaakt.Nu moeten we nog even door de zure weekjes heen bijten en dan……….

    greetz Karen