Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dansen in Porto of Arraial?

  • Dasja

    Hallo Porto Seguro liefhebbers,

    Ik ga half november voor 6 dagen naar Brazilie, niet voor vakantie maar werkend als crew. Nu kan ik goedkoop vliegen met Braziliaanse vliegmaatschappijen en ben ik gek van Braziliaanse muziek en vooral dansen als Axé, samba, samba gafeira, samba pagode etc. Ik heb het een hele tijd gedanst in Nederland. Daarom……… wil ik in deze dagen (zondag - donderdag) naar Porto Seguro gaan om te dansen en van het strand te genieten. Ik begrijp dat het nog een rustige periode is, maar hoe rustig kan ik niet zo goed inschatten. Een beetje rustig en dorps vind ik errug leuk, maar… er moet wel voldoende gelegenheid zijn om te dansen. En het liefst zit ik eigenlijk in een ‘hutje’ / poussadaatje aan het strand.

    Wie kan mij vertellen of ik het beste in Porto Seguro of in Arrraial d'Ajuda kan gaan zitten qua accommodatie ivm het dansen?

    En weten jullie of er ook doordeweeks voldoende gelegenheden open zijn om te dansen?

    En misschien weet iemand ook nog een leuk adresje voor evt extra privé lessen?

    Nou misschien wat veel gevraagd, maar ik hoop van jullie te horen! Ik ga natuurlijk maar kort en wil er zoveel mogelijk uithalen, 'k wil hier al zo lang heen!

    Alvast ontzettend bedankt!

    groeten Dasja

  • Karen

    Hoi Dasja,in die tijd kan je het beste dansen op de stranden in Porto Seguro,In arraial is het dan nog vrij rustig ,de strandtenten hebben wel altijd iets te dansen,lekkere muziek en pousadas aan het strand zijn er volop.Prive lessen weet ik niets vanaf,dus mijn aanrader naar jou, Porto Seguro en daar aan het strand een pousada huren en lekker feesten

    Veel plezier jammer dat je niet in December gaat dan gaat zowel Porto als Arraial uit zijn dak en wordt er overal gedanst.

    Groetjes

  • Dasja

    Hai Karen, dank je voor reactie. Je hebt het over poussadas aan het strand in Porto, maar volgens mijn reisboek zijn er geen stranden in Porto Seguro, wel ten noorden hiervan. Bedoel je deze stranden?

    Je zegt in december is het drukker. Kun je me ook zeggen vanaf wanneer in December? Wie weet lukt het me deze reis nog eens aan te vragen in december..

    groetjes Dasja

  • Karen

    Hoi, ja dat klopt, maar dat ligt zo dichtbij het centrum van Porto,de mensen van Porto en Arraial lopen van de balsa(boot) naar deze stranden en je zou als je daar geen pousada neemt, een taxi kunnen pakken heeeel goedkoop.

    Na de 20e December begint de “grote verplichtte vakantie”van de Brazilianen,deze 2 plaatsen zijn erg geliefd,je weet niet wat je overkomt , een ware invasie van HELE GEZELLIGE mensen die overal dansen ,muziek op auto's, brommers etc de strand tenten zijn bomvol en IEDEREEN DANST.Als je kan zou ik je aanraden om in December te gaan maar het is dan wel erg duur,niet voor ons Europeanen maar als je de prijs weet die je NU betaald en dan in DIE periode dan schrik je,en de drankjes zijn meer verwaterd,maar ik drink niet dus voor mij geen probleem.Eet tenten gaan ook omhoog.In Arraial zijn wel de lambada dansers te zien echt te gek,daar is in de December periode overal dansen,drinken,keiharde muziek en je hebt een niet vergeten tijd.November zoals eerder gezegt een heel stuk rustiger,je hebt het over een weekje? zou je er niet 2 aan van kunnen maken ?Mocht je nog meer willen weten dan roep je maar.

  • Dasja

    Hoi Karen, dit klinkt wel ernstig gaaf! Ik werk voor de KLM als purser en we hebben een ‘stop’ in Sao Paulo voor 4 1/2 dag. Daarbínnen wil ik dus naar Porto Seguro vliegen. (gelukkig wel met airline discount)

    Weet je ook wanneer precies die grote verplichte vakantie van de Brazilianen afgelopen is. Meteen na de carnaval??

    Ik kan er zeker vanuit gaan dat alle vluchten vanaf Sao Paulo in die vakantieperiode bomvol zitten he?? Hmm dat maakt mijn kans om ‘mee te komen’ met zo'n vlucht natuurlijk weer minder.

    En heb je misschien een leuke suggestie voor een eenvoudige poussada aan het strand daar?

    Wat ik me afvraag… als ik er nou doordeweeks ben (maandag tot donderdag) in november, zijn er dan wel Brazilianen? Of merendeels internationale touristen die op andere muziek dansen dan samba?

    Leuk dat je meedenkt!!

    groetjes Dasja

  • Karen

    Hoi, de Brazilianen vertrekken weer 1e week januari, tenminste de feestende,ze komen 'tuurlijk terug voor carnaval,ik geloof dat het dit jaar eind Februari is ( weet het niet zeker)

    Ja alle vluchten zitten bom vol maar jij mag toch op de steward seat zitten?Ik hoorde van mijn zoon(die daar woont) dat het nu toeristisch druk is,er zijn natuurlijk wel Brazilianen maar niet op de manier waarvan ik denk dat jij het bedoeld, en ik heb nog nooit toeristen zien dansen in November,het is echt December en dan KAN en GA je uit je dak.Als jij precies weet wanneer je gaat kan ik aan mijn zoon vragen die ook in de branche werkt of hij wat voor je weet,maar ik zou dat dan liever niet hier op het prikbord gaan bespreken,als je wil dat ik iets voor je regel(via mijn zoon) dan moet je even via de moderator van dit prikbord een mailtje naar mij sturen,hij weet het adres,dit lijkt mij voor jou ook prettiger.

    Trouwens kunnen we ruilen voor een buddy-pass (grapje)of hebben pursers dat niet ?

    Ik hoor het wel, groetjes Karen

  • Jan

    Hoi Dasja,

    In Porto Seguro MOE je natuurlijk de LAMBADA dans doen…Lambada komt hier officieel vandaan. Ik weet dat een dansschool uit Den Haag regelmatig naar Porto Seguro gaat om de Lambada te beoefenen !!!

    Vraag aan Ton van Craaij van Brazil Travel ( zie advertentie ) waar je het best naar toe kunt…Ik weet bv een strandtent in Porto Seguro waar ze fantastische lambada feesten organiseren. Ook is er een lambada school in Arrial. Mail Ton maar even want hij woont al 7 jaar in Porto Seguro. Ik heb vorige keer zelfs kennis gemaakt met de danseressen van de video-clip.

    Succes,

    Jan