Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verslag vakantie PS

  • hein

    Advies uit Rio: Stop 10 Reis in je ene zak en 10 reis in de andere. Als je dan lastig gevallen wordt, geef je het losse geld uit je zak en dan is het voorbij.

    Of dit ook geldt voor PS moeten wij nog ervaren, maar in Rio en zijn Favella's hadden wij geen problemen.

    Ook je rustig gedragen en niet angstig over straat lopen, wil helpen.

    Maar over 4 weken gaan wij genieten. (Al regent het warm water bij windkracht 10)

  • manodj

    Leuk….Bernard

    Dat dansje die ze daar constant dansen heet axe, heeft een paar weken geleden op de veronica gids gestaan als meest trendy workout, op nummer 2, ja helaas was nummer 1 paaldansen!!!

    Ik dans zelf ook axe in Nederland, heel erg leuk..

    gr.

  • serine

    niet waar de eerste was air holland die ging toen over de kop maar werd gered door exel

    de reden dat mijn reis naar P.S niet doorging maar het tibau werd twee jaar geleden!

  • Dineke Boszhard

    OK RON ALS JIJ HET ALS OVERDREVEN ERVAART IS DAT JE GOED RECHT , MAAR IK ZET ALLEEN ONZE ERVARING NEER . EN WAT JIJ NU VERTELD OVER JE VRIEND HEBBEN WIJ DUS WEER NIET MEEGEMAAKT . DUS HET IS ECHT JE EIGEN ERVARING TOCH WAAR HET OMGAAT ?

    MAAR ALS JE ARRIAL VERGELIJKT MET PS IS HET DAAR EEN STUK RELAXER . SORRY ALS IK MENSEN AFGESCHRIKT HEB .

    GROETJES DINEKE

  • Ron

    Inderdaad Dineke, je schrijft op wat jij ervaart vanuit jouw perceptie, en dus zoals jij je in dat land opsteld. En naar mijn indruk kijk je niet vanuit de Braziliaanse cultuur en hoe zij jou kunnen ervaren, het land waar jij op bezoek bent! Daarmee generaliseer ik niet de goede tov de slechte, maar het beeld van criminaliteits risico is in jou verhaal overdreven. Overigens ben ik zelf in Mexico, ( en Guatemala en Belize) rondgetrokken (en in veel meer landen) en gemerkt als je je een beetje inleeft en aanpast aan geldende waarden en normen, dat je een veel prettigere vakanties hebt. Maar ook in Mexico is er dreiging, zoals in Brazilie, ik gaf hiervoor het voorbeeld van een directe collega in Mexico overvallen en nu terug is. Het beeld in Brazilie verschilt niet zoveel van Mexico, Venezuela, Ecuador, Cuba of ga zo maar door.

    Stelling nemen vanuit jou perceptie en sensatie oproepen dat er overvallen plaatsvinden doet onrecht aan het beeld van dat land. Er zijn vele vakantieverhalen waarmee niets aan de hand is. (Zoals diverse mensen die wij ontmoet hebben bijv een jonge ned. vrouw van rond 30 in onze poussada dat al 6 maanden in haar EENTJE rondtrok in Brazilie zonder problemen.) Er zijn ook vele verhalen te houden over overvallen in Frankrijk, wat niet het beeld is van dat land, maar wel een facet om rekening mee te houden net als in Nederland.

    Dat rechtvaardigt geen criminaliteit, maar ook niet jouw uitspraken dat het te gek voor woorden is om daar niet openlijk met een cam rond te kunnen lopen en dat daar nog echte armoede heerst als reden overvallen. Dan begrijp je zo'n land niet en kun je inderdaad beter thuis blijven of naar een bandjes resort gaan.

  • Dineke Boszhard

    Hoi Ron denk dat ik dat dan ook maar ga doen ! maar ik moet je wel zeggen dat ik al in heel veel landen geweest ben hoor en niet alleen in bandjeshotels :) En Cuba heb ik heel anders ervaren . En ik vind als je er zelf op dat moment niet bij geweest bent je niet kan oordelen over iets wat een ander ervaart . Bedoel het niet verkeerd , want als iemand zoiets over een land zegt waar ik geweest ben, het NIET meegemaakt of ervaren heb dan zeg ik ook sorry hoor “kan mij dat niet voorstellen heb ik niet gemerkt”

    Groetjes Dineke

  • Espn

    I feel so much hapepir now I understand all this. Thanks!

  • jynxddk

    Cxv4uF , njzhafavnwfh, puzngvfchzwb, http://uuhqzfgufsmr.com/