Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat mogen we niet mssen

  • Wim

    Wij gaan in november naar Arraial de Ajuda.

    Wat mogen we vooral niet missen? Wie heeft tips?

    Dank, Wim

  • Sandra

    Met welke maatschappij vliegen jullie??

  • Kim

    Eigenlijk is het vooral relaxen en genieten van alles om je heen.

    Zoals de sfeer en gezelligheid op straat , de leuke restaurantjes en winkeltjes.

    Met de bus naar “Trancoso” een hippie dorpje met een heel mooi strand, is ook leuk om een keer te doen.

    En natuurlijk met de Balsa naar de avondmarkt in Porto Seguro.

    Heel veel plezier. Ben wel benieuwd hoe je de reis geregeld hebt, wil je ons dat nog even laten weten?

  • Wim

    Wij gaan eerst een week naar Fortaleza. Met Arke de vliegreis en hotel aldaar geregeld. Dan met binnenlandse vluchten (heen 2 maal en terug eenmaal overstappen) naar Porto Seguro. Was een heel gepuzzel om precies op die dag dei wij wilde van Fortaleza naar PS te vliegen maar uiteindelijk heeft Arke voor ons de betaalbaarste en comfortabelste reis gevonden.

    In Arraial de Ajuda hebben we een pousada geboekt. Na een week vliegen we dan weer naar Fortaleza vanwaar we de volgende dag weer naar Amsterdam vliegen.

    Gr. Wim

  • Kim

    Nou, dat is zeker een heel gepuzzel geweest !!

    Heb je de pousada in Arraial ook bij Arke geboekt?

    En weet jij nu waarom ze niet meer rechtstreeks vliegen naar Porto Seguro?

    Ik heb nu al zoveel verhalen gehoord en gelezen.

  • m

    Hoi Wim,

    Een vraagje wat heeft jou reis gekost incl alle vluchten en hotels/ pousada's?

    Ik wil zelf in jan voor 3 weken naar PS gaan, mij is aangeboden voor bijna 1900 euro p/p.

    Dat is vlucht is alsvolg:

    bij vertrek begin januari kan het als volgt:

    > >

    > > 02/01 Amsterdam-Lissabon-Salvador 06:50-08:45/10:15-15:45

    > > 02/01 verwelkoming & transfer naar posuada da Mangueira

    > > 02-03/01 pousada da Mangueira / 1 nacht / 2-pers.kamer / ontbijt

    > > 03/01 vlucht Salvador-Porto Seguro 09:30-10:20

    > > 03/01 verwelkoming & transfer naar hotel Tropical Oceano Praia

    > > 03-23/01 hotel Tropical Oceano Praia / 20 nachten / 2-pers.kamer /

    ontbijt

    > > 23/01 Porto Seguro-Salvador-Lissabon-Amsterdam 11:59-12:50/18:45-

    > 05:45/07:45-11:35

    > > 24/01 aankomst Amsterdam om 11:35 uur

    > >

    > > Reissom EU 1839 per persoon waarbij het volgende is inbegrepen:

    > > - retourvlucht Amsterdam-Porto Seguro met TAP Portugal / TAM in de

    economy

    > class

    > > - luchthavenbelastingen en heffingen

    > > - aankomst transfers in Salvador en Porto Seguro

    > > - genoemde overnachtingen o.b.v. logies en ontbijt in een 2-pers.kamer

    > > - diensten van onze lokale agent

    > >

    > > Niet inbegrepen:

    > > - eventuele reis en/of annuleringsverzekering

    > > - overige, niet genoemde maaltijden

    > > - persoonlijke uitgaven

    > >

    > > Vr.groet,

    > >

    > > BRAZILTOURS

    gr. m

  • julius

    wel eens nagedacht om het zelf te organiseren ?? bijv. met condor van frankfurt naar salvador (kan ook van amsterdam) www,condor.de , moet in januari voor tussen de € 600 -700 p.p . alles incl. heen en terug te krijgen zijn , ik vlieg in oktober voor € 672, - all in heen en terug van fra naar ssa , met gol of tam van salvador naar porto seguro , www.voegol.com.br , ik denk van tam is www.tam.com.br , enkele reis salvador - porto ca. 130,– reiaas = ca € 50, p.p. all in , een pousada via internet eenvoudig te boeken kost naar gelang comfort enz. tussen 50 - 100 reiaas ( € 20 - 40 ) per kamer per dag bij langer verblijf is ook nog gemakkelijk korting te krijgen , meestal incl ontbijt , het beetje moeite wat het kost om het te organiseren weegt niet op tegen het financiele voordeel tegenover de prijs die je noem . succes verder .

  • Wim

    Retour Amsterdam-Fortaleza met 1 week hotel/ontbijt, 2pers. Via Arke, 1850 euro.

    Retour Fortaleza-PS (Heen; Fortaleza-Brasilia, Brasilia-Salvador, Salvador-PS

    Terug; PS-Salvador, Salvador-Fortaleza) 2 pers. 1003 euro.

    Heeft Arke voor me uitgezocht en geregeld. Zelf kon ik de binnenlandse vlucht niet zo geregeld krijgen of ik was 1600 euro kwijt.

    In Arraial de Ajuda heb ik zelf en pousada geregeld voor 380 euro (een week).

  • Wim

    Maar waar blijven nou die tips?

    Behalve van Kim (bedankt, zijn al leuk!!) gaat het nu eigenijk heel ergens anders over. Geeft niks hoor maar we willen ook graag nog wat ideetjes.

  • Peter

    Hoi,

    Je kunt een excursie ondernemen naar het indianenreservaat.

    Tevens een wandeling over het strand(bij laag water) van Arrial naar Trancoso.

    Een overnachting in Caraiva is ook een aanrader.

    Evt een boottocht over de rivier naar lokale bewoners.

    Als je een bezoek brengt aan Trancoso is het aan te raden om daar ook de avond te verblijven, maar mis niet de laatste bus, want het plein is heel gezellig want dan openen alle restaurants.

    Eventueel een bezoek aan het Atlantisch regenwoud, en natuurlijk de mooie stranden, bijv iets buiten Arrial in de richting van Trancoso.

    Dan heb je nog het historische gedeelte van Porto Seguro, maar als je daar haan gaat vraag even precies wanneer daar de capoeira demonstratie is.

    En dan heb je nog de vismarkt, en een wandeling door het oude gedeelte van de stad, tussen de vismarkt en de luchthaven. En evt een bezoek aan Baianao, de favella even buiten de stad, maar dan is het aan te raden om te kijken of daar niet iemand is die je kan meenemen daarheen, want het kan gevaarlijk zijn.