Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hot or not

  • Michel

    Van de zomer ben ik in Pipa geweest. Dit kleine dorpje werd op iedere website, vakantiegids etc omschreven als een bruisend dorp met een bruisend nachtleven waar vele Brazilianen naar op vakantie gaan. In de praktijk was dit echter totaal niet zo. Overdag was er totaal niets te doen en in de avond was het niet veel beter. Ondanks dat wel een goede vakantie gehad, echter een heel andere dan vooraf gedacht.

    Ook Natal waar we een aantal dagen zijn geweest was niet echt wat we er van hadden gedacht. Doordeweeks was zelfs bijna alles dicht in de avond.

    Misschien dat dit alles te maken had met het feit dat we er in augustus zijn geweest. Dit is niet bepaald het hoogseizoen.

    Porto Seguro wordt ook omschreven als een bruisend geheel.. Veel leuke barretjes strandfeesten, restaurantjes etc.

    Kan iemand mij vertellen of dit echt zo is of alleen maar weer reclame taal. En als het echt een bruisend geheel is is dit er dan ook nog in de maanden maart tot en met november?

    Alvast bedankt voor de reakties!!!

  • karen

    HOT HOT HOT lees alle berichten op deze pagina maar,wij gaan WEER in December voor 2 maanden. Natuurtlijk zijn December Januari,Februari de drukke maanden maar alle andere maanden dan is het gewoon Fantastisch,ik zou wel persoonlijk Arraial d'Ajuda adviseren,maar dat ligt er heel dichtbij.Als je eenmaal geweest bent dan heb je “het ” virus te pakken.

    Groetjes

  • michel

    Bedankt voor je reaktie!

    waarom Arraial d' Ajuda?

    Dit is toch een stuk rustiger dan Porto Seguro zelf?

    Ik kom ook veel de regio iets ten Noorden van Porto Seguro tegen op websites. En dan voornamelijk Taperapuan. Is dat misschien iets?

    Iedereen heeft een andere voorkeur, maar misschien kan jij inschatten wat voor mij de beste regio is?

    We gaan al een aantal jaren met een groep (leeftijd midden 20) op vakantie naar Brazilie. Net zoals jij zijn we verkocht aan dit prachtige land. We zoeken altijd de juiste balans tussen uitrusten en vertier en dat allemaal op 1 plek als het kan.

    Het moet zowel overdag (terrasje, strand) als in de nacht (restaurantjes, barretjes, disco's strandfeesten) lekker druk zijn. Veel mensen ontmoeten en met pijn in het hart uiteindelijk weer naar huis gaan.

    Dus jij gaat 2 maanden. Dat zou ik ook wel willen zeg. Echter voorlopig zit er niet meer dan 2 weken in.

    Ik heb trouwens gehoord dat ook de maand juli ongelooflijk druk is. Klopt dat?

  • karen

    Hoi Michel,

    Arriail WAS een stuk rustiger,maar dat is nu verleden tijd,het is een stuk mooier dan Porto maar het heeft wel alles wat je zoekt,het maakt eigenlijk voor jou niet uit waar je zit,Arriail is met de balsa maar 10 min van Porto,Porto heeft in December als alle Brazilianen hun verplichtte vakantie hebben,GROTE strandfeesten maar daarna om ong.00.00 uur gaan ze met z'n allen oversteken en met busje verder feesten in Arriail,tot in de kleine uurtjes,overal staan in Porto EN Arriail drank tentjes en luide geweldige muziek,terrasjes overal en je kan naar alle omliggende plaatsen die ik al beschreef,in de “feest” maanden is het overal druk en heel gezellig,de stranden zijn TE gek,wil je beach party's kan je ze makkelijk vinden maar voor rust zijn er ook talloze mogelijkheden,dus voor wat jij met je vrienden zoekt is het in beide plaatsen te vinden, Taperapuan ken ik niet of het moet mij ontschoten zijn,ben in zoveel plaatsen geweest.De rust die in veel plaatsen daar heerste is echt voorbij,veel mensen vliegen nu op Porto en het blijkt nu echt continu een invasie te zijn,wel jammer hoor maar ja,ik vond persoonlijk de mensen in Arriail wat ??????? in vergelijking met Porto, maar ik vindt de rust en schoonheid lekkerder. Ja heerlijk 2 maanden voor mij mag het ALTIJD worden. Wanneer gaan jullie ? als je Porto verblijft kan je op het strand een pousada huren,dan heb je overdag de zee en stranden(ook vaak al feesten) en s'avonds de KNAL feesten.

    Als je meer wilt weten dan lees ik het wel.

    Groetjes

  • Floris

    Klint erg goed allemaal; ik zelf zit ook in regio Porto S.

    Hoe ver is dit met bus naar Rio??

    Dank voor info!

    grt. Floris

  • michel

    Ik kan zien dat je echt verkocht bent aan deze regio.

    Ik kan nu dus zelf al niet meer wachten om er ook heen te gaan.

    Alles wat ik lees en hoor is positief. Ik moet hier gewoon naar toe. We zijn onze vakantie aan het plannen eind januari begin februari.

    Taperapuan is het strand ten noorden van porto Seguro. Daar schijnt ook de beroemde (beruchte) strandtent AXE moi te zitten.

    Vanaf december heb je geloof ik ook pakketreizen. Is namelijk een stuk goedkoper dan alleen een vliegticket. ik neem aan dat de hotels/pousadas die de reisorganisaties aanbieden ook in orde zijn.

    Is het makkelijk om grote afstanden af te leggen met de auto in de regio? Tijdens mijn vorige vakantie (in de regio Natal) was dat namelijk een ramp. Je was zo 2 uur onderweg voor je 80 kilometer aflegde.

    Heb je misschien nog internetsites om aan te bevelen?

  • karen

    Ja sorry het is het ARRAIL VIRUS eenmaal gestoken en…………

    de wegen om en nabij Porto/Arriail zijn heel goed te rijden,wij hebben zowel buggy als gewone auto gehuurd,dat is na 15 December wel een stuk duurder hoor en ook bijna niet te huren als je niet van te voren iets huurt voor lange tijd.

    De wegen naar Trancoso etc zijn nieuw dus lekker hard ,zorg wel voor een wit Internationaal rijbewijs,af te halen bij A.N.W.B. geloof 12.50,(2 foto's) wel een WITTE,er is op de prikborden vaak een discussie hierover maar wij kennen de hoofdcommisaris van politie in Porto en die vertelde dat ze er wel degelijk weet van hebben en het is belangrijk omdat, stel er gebeurt iets dan nemen ze je Ned rijbewijs in en wie weet wanneer je het terug krijgt. Pousada's zijn goed vooral als je een pakket reis neemt,normaliter kan je buiten het hoog seizoen makkelijk zelf een pousada zoeken maar niet in de December/Januari/Februari maanden

    Wat voor sites zoek je ? alleen over Porto e.o.? Ik zal het navragen en evt vanavond of morgen hier posten .

    Jij wil graag met je vrienden op strand feesten luieren etc toch? probeer dan een pousada aan het strand te krijgen.

    Groetjes

  • Tom

    Hier een linkje om een indruk van Arraial op de doen:

    http://www.arraial-dajuda.com.br/fotos.asp

    Ikzelf ga begin februari voor het eerst naar Arraial en derde keer Brazilie.

    Verblijf in een pousada.

    Tik in een zoekmachine als google.nl het woord Arraial-d'ajuda in en je zal genoeg info vinden.

    Tom

  • karen

    Hoi Tom,ik vindt de foto's van de link NIET mooi,maar dat is persoonlijk.

    Goh het wordt druk in februari in Arraial,zal op mijn Nederlandse woorden moeten passen (grapje) jij ook veel plezier. Wij moeten nog 63 nachten,jaja iedere nacht wordt weggestreept.

    greeettzzzzz

  • Tom

    Hallo karen

    Foto's waren gepost om een indruk te krijgen/geven.

    Had op andere sites ook al foto's zitten kijken.

    Jij kent de werkelijkheid daar die ongetwijfeld veel mooier zal zijn dan op een plaatje is vast te leggen.

    Goh nog 63 nachten, wou dat ik al zover was moet nog iets meer dan 100!

    Afijn nog even tijd om mijn Portugese lessen af te maken.

    Wellicht tot ziens in Arraial!

    Tom