Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Enkele vragen voor we boeken

  • Suzan

    Hallo,

    We zijn van plan een autorondreis te maken (Viva Bahia, Neckermann). We gaan van 15-02-04 tm 29-02-04. We hebben een paar vragen over het verblijf in Porto Seguro. Hier verblijven we vanaf 25-02 t/m 29-02.

    Hoe is het gedurende Carnaval in Porto Seguro?

    Zijn winkels open?

    Is er openbaar vervoer mogelijk op deze dagen? We verblijven de laatste dagen dan wel op een plaats, maar we willen absoluut nog enkele excursies kunnen ondernemen.

    Waar wordt carnaval gevierd, in de stad of op het strand?

    Vanaf welke datum zal het losbarsten (sommige zeggen 8 dagen carnaval, andere 6 dagen).

    Weet iemand iets te vertellen over het hotel Porto Firme in Porto Seguro. In de gids geven ze 3 sterren aan. Ik twijfel of dit voldoende is. We hoeven geen luxe, als het maar schoon is en een vriendelijke service heeft.

    Heeft iemand verder nog goede tips voor excursies die we vanuit Porto Seguro kunnen maken?

    Groet

    Suzan en Armand

  • jan

    denk bij autohuur aan het hebben van een internationaal rijbewijs - dit dient ter plaatse door de politie te worden afgestempeld - de wegen in brazilie zijn zeer slecht met grote gaten in de weg en ook voornamelijk 2-baans - ivm de gaten rijden vrachtwagens vaak een hele tijd aan de verkeerde kant van de weg - in het donker absoluut niet rijden

  • karen

    Hoi,

    Sorry Jan maar het rijbewijs verhaal van jou snap ik niet.

    Je moet bij de A.N.W.B. een WIT INTERNATIONAAL rijbewijs halen,kosten ong.12.50 en 2 pasfoto's meenemen.Je kan er op wachtten.Let op! het moet een WITTE zijn.Er zitten inderdaad gaten in de weg maar ik heb er persoonlijk nooit last van gehad,beetje opletten.Je hebt er ook HOGE drempels genaamd lombadas,ze zijn echt hoog dus flink afremmen.Ben zelf aangehouden en wij kennen de hoofdcommisaris van de politie en die zei dat het WITTE document prima is.verder geen last gehad,maak wel een kopie van je documenten en nooit je Nederlandse rijbewijs afgeven.

    Genoeg excursies vanuit Porto,ik heb er al veel over geschreven als je het niet kan vinden,laat het dan maar weten.

    Winkels zijn open.

    Carnaval is overal, ga vooral naar Arraial d'Ajuda 5 min op de boot(balsa) dan nog 7 min. met busje of auto/taxi.

    Taxi's overal maar lopen is beter heeeeeel gezellig.

    Binnen 1 week heb ik wel een mail adres voor je, waar je allerlei info kan vragen,deze info komt dan uit Arraial van iemand die daar woont.

    Als je verder nog vragen hebt dan roep je maar……

    groetjes

  • Tom

    Volgens internet informatie heeft Porto Seguro het hele jaar door feesten.

    De feeststraat is Passarela do Alcool, een veelzeggende naam.

    Daar vinden ook de Carnavalsoptochten plaats met bekende bands.

    Porto Seguro heeft vanwege het feestkarakter iets bedacht om het Carnaval te verlengen.

    Volgens de verhalen zou een kelner het zat zijn om steeds te moeten werken tijdens Carnaval en begon zijn eigen feestje aansluitend op het Carnaval.

    Het feest van Porto Seguro duurt dan ook 8 dagen en is daarmee het langste van Brazilie.

    Vanwege Carnaval komen duizenden Brazilianen en buitenlanders naar Brazilie en zijn er genoeg excursies etc omdat iedereen bezig gehouden moet worden.

    Lijkt me heel leuk om een keer mee te maken.

    Wil ook zelf graag een keer een auto-rondreis maken.

    Hoe wordt deze reis aangeboden? Met reisetappes en pousada's/hotels?

    Rij je iedere dag een stuk of ben je vrij?

    Heb geen duidelijke informatie kunnen vinden over het hotel.

    Op sommige sites geven ze 4 sterren op. Ligt iets buiten Porto Seguro.

    Zo te lezen lijkt met het tevens een zakenhotel dus wel ok.

    Veel plezier

    Tom

  • dingo

    Ik was in Porto seguro met Carnaval dit jaar.

    De winkels zijn open, er is openbaar vervoer en ze vieren het in de straten en op

    het strand. Of het 6 of 8 dagen duurt weet ikniet eens meer want na een dag heb je het wel gezien. Ik vond er niks aan. De caranavals aktiviteit bestaat uit een aantal grote vrachtwagens die een rondje rijden en waar bands op spelen. Allemaal hetzlefde en er veel herrie. Verder de straten vol met mensen dat is werkelijk alles.

    Het swingt voor geen meter. Wat wel swingt is het zouk dans tentje maar is er altijd. Straat ben ken ik niet maar iedereen weet het en is midden in de stad. Er is gelukkig geen agressie tijdensn de carnaval en er is veel politie die op tribunnetjes de zaak overzien. Als er geen carnaval is, is Porto Seguru veel leuker. Nee dan kun je beter in de periode naar het Song Kraan feest in Thailand gaan. Dat swingt de pan uit. Overal fest een week lang en tevens enorme beach partys. In Porto Seguro is savonds op het stand totaal niets te beleven.

  • Suzan

    Hoi

    Ik weet inderdaad dat ik een int. rijbewijs nodig heb. Dit haal ik tzt wel. Betreffende de info over de wegen. Ik neem aan de de touroperator een route uitstippelt die redelijk goed te doen is. We zijn al in zeer veel verschillende landen geweest. Overal kreeg ik van te voren wel een of ander verhaal te horen dat het gevaarlijk zou zijn. We hebben nog nooit ergens problemen gehad. Houdt het een beetje spannend… toch??

    Groet

    Suzan

  • Tom

    Je kan het beste bij een kioskje langs de weg een kaart aanschaffen.

    Ik heb er vorig jaar een gekocht uit interesse.

    Daar stonden netjes de heel slechte wegen aangegeven.

    Je hebt er in Bahia tussen zitten waar je maar iets van 40 km/uur gemiddeld rijdt.

    Ook stond daar aangegeven waar kans bestaat op overvallen .

    Ben zelf vorig jaar met een bus half Bahia doorgereden maar wil dit nog een keer zelf met de auto over doen.

    Eerst maar beter de taal spreken.

    Tom

  • jan

    op het prikbord van brazilie zijn over het vereiste rijbewijs al diverse dingen gezegd =- of je buiten je internationale rijbewijs nog iets anders nodig hebt is sterk afhankelijk van de agent die je aanhoud - ik heb persoonlijk ook een geval gehoord van iemand die het stempeltje op het rijbewijs niet had van de plaatselijke politie en een boete diende te betalen maar zijn braziliaanse vriendin wist hem eruit te praten

  • Suzan

    Hoi Karin

    Ik heb even gekeken, maar ik kan de excursies niet direct vinden. Wel heb ik ergens iets gelezen (weet niet meer waar) over een hippie dorpje ten zuiden van Porto Seguro. Als je nog andere leuke excursies weet dan hoor ik het graag.

    Volgens jou is het rijden in Brazilie dus wel te doen? We zijn al in veel landen geweest, maar daar was overal sprake van autobaan/ verharde wegen. Afgelopen jaar hebben we een autorondreis in Mexico gemaakt. Dit kon via de autobaan of binnendoor. We hebben na 2 uur gehobbel toch maar voor de autowegen gekozen. De overige wegen waren slecht.

    Wij spreken trouwens geen woord portugees. Wordt dit een probleem denk je?

    gr

    Suzan

  • Suzan

    De autorondreis is van de Neckermann. Deze vliegt dit jaar voor het eerst naar Brazilie. Je overnacht (zoals ze omschrijven) in goede middenklasse pousada´s en hotels. Ze geven er geen verdere info over, dus dat is afwachten.

    Wel had ik verschillende vragen die Neckermann niet goed kon beantwoorden. Ze hebben zelf de autorondreis nog niet gemaakt. Dus niemand op de reserveringsafdeling kon me er iets over vertellen. Ditzelfde geldt voor Arke Reizen. Zij hebben dezelfde rondreis alleen veel duurder.

    Wij zijn geen groepmensen, dus vandaar dat we altijd een fly drive gemaakt hebben. Vrijheid blijheid.

    gr

    Suzan