Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Brazil travel reisburo van een Nederlander

  • dingo

    Er is een Nederlander sie een reisburo heeft in Porto Seguro. Hij woont er geloof ik al 15 jaren. Hij heeft erg leuke toertjes voor lage prijzen. Daarbij heeft hij zeer goeie

    gidsen waaarmee je kunt praten want het is doevig gsteld in Brazilie met de kennis van de engelse taal. Tevens kun je e terrecht met allerlei vragen. Het zit in het centrum t.o. Mac Donnald.

  • karen

    Hij heet Ton v. Creyl, zijn site is te vinden op de Porto Seguro pagina BRAZIL TRAVEL, daar zie je ook enkele foto's over de dingen die ik verteld heb,en welke excursies hij aanbiedt.

  • dingo

    Ton v. Crey heet jij, bijna goed. Hij doet het heel goed en neem zijn klanten erg serieus.Goed dat hij er is. hij is een prima en eerlijke gozer.

    Het blijkt overigens nadat ik eens een paar dagen meelees en reageer dat mensen inderdaad een totaal ander idee hebben van wat ze leuk vinden.

    Jou stekkie bijvoorbeeld Karen ben ik een keer geweest.Het komt op hetzlefde neer, de stranden zijn er wat breder maar even saai. Dit wilt niet zeggen

    dat het voor jou en vele andere mensen niet prima is. Dit heb ik juist aangegeven

    in mijn allerleerste bericht waarin ik stel dat dit hele gebied prima is voor de mensen die rust willen. Volgend jaar kom ik weer naar Porto Seguro ik heb hier een speciale rede voor. Om uit te rusten is het beslist een geweldige stek. Een echte boven de vijftig plek om er te overwinteren. Hier kwam juist nogal wat verbazing over want men blijkt het idee te hebben dat het de pan uit swingt. Dit wordt natuurlijk ook zo verkocht door de Nederlandse reisburo's. Die paar disco's waar alleen maar wat bandjes spelen met alweer elke dag dezelfde muziek en verder niks te beleven valt kun je leuk vinden of niet. Maar standfeesten zoals men dat verwacht heb ik niet gezien en ik ben er nu twee keer geweest de afgelopen twee jaren. Met een swingend strandfeest gebeuren bedoel ik dansen op het stand, veel muzikanten, kapvuren met overal weer veschillende muziek, overal barbeknoeipartijtjes, hele strand verlicht, leuke open strandbarretjes. De meeste mensen verblijven ook snachts op het strand en smorgens allemaal de zee in. Alles onstaat spontaan. Dit noem ik strandfeesten die zwingen. Die kun je in heel Brazilie niet vinden en wel in Thailand op verschillende eilanden. Je vind de markt niks aan schreeef je. Het is ook geen topper in vergelijking van andere avondmarkten in verschillende landen. De spullen die ze er verkopen is ook niet veel, veel rotzooi en veel hetzelfde. Wel vind ik het laatste marktje leuk waar de doe het zelvers hun spullen verkopen, daar was ook accoustische muziek met carnaval en ook op een ander pleintje op de markt. Ik vind dat wel gezellig. Zou deze markt er niet zijn wat moet je dan, elke avond de hele avond in een restaurant rondhangen of een boek lezen in het hotel. Iets anders is er dan niet en de beschreven disco's gaan pas later open. Jij hebt daar je zoon wonen en vind je gezelligheid savonds in de huiselijke kring een toeris en vooral jonge mensen zoeken iets op de avond en dan is de markt/winkletjes/restaurantjes hier hun enige vertier. Bijzonder vond ik het zouk cafe waar gewledig gedanst wordt buiten op het terras. Eigenlijk was dit voor mij de topper van heel Porto Seguro. Wat ik ook top vind is de mensen. Ik heb er veel aardige mensen ontmoet. De meiden vond ik er niks, echte snollen. Dat ben ik anders gewend maar daar kwam ik niet voor dus stoorde me niet.

    Verder heb ik het alleen maar vergeleken met andere plaatsen en dit wordt dus als

    negatief uitgelegd. Men ziet nu eenmaal ‘hun’ plek als de beste en dat is prima hoor. Het is in ieder geval veel beter wonen als Nederland om maar eens een herkenbare vergelijking te trekken.

  • karen

    Hoi Dingo,

    Nogmaals ik verdien hier niets mee ik beantwoord vragen die mensen hebben,ik geef ook aan dat Arraial beter is dan Porto,….MAAR het maakt m.i. niet echt uit waar je slaapt want er is ZOVEEL te zien en te doen.

    Sorry maar ik ben geen 50 + en ik zie Porto en Arraial ook niet als een overwinterings plaats EN ook al heb ik daar een zoon wij brengen de avond ABSOLUUT NIET in huiselijke kring door,maar ook al zou het zo zijn SO WHAT ?

    Je kan Porto of Brazilie NIET vergelijken met Thailand o.i.d.,als het goed is, hebben mensen al veel over Brasil gelezen en dat houdt in dat je voor de natuur,geschiedenis en totaal andere levens stijl daar naar toe gaat,als je je blik alleen focust op feesten en partijen dan moet je in Fortaleza zijn en zeg ik blijf A.U.B. weg uit de genoemde streek.Ik heb ook geschreven dat Porto en A. sinds Januari VRESELIJK veranderd zijn,dat ik dat persoonlijk jammer vindt,maar hopelijk voor de lokale bevolking goed is. Ik begrijp echt niet waar jouw blik de laatste keer op gericht was maar wij hebben feesten op het strand beleeft, ongelovelijk te gek ! er zijn barretjes op het strand maar het is geen Phuket of zo,het zijn schamele houten hutjes,waar je relaxed kan drinken en genieten van de mensen,omgeving en de zee.

    Dingo wij hoeven het NIET eens te zijn,iedereen heeft een totaal andere belevings wereld en de 1 zoekt dit en de andere dat.NOGMAALS ik heb alleen vragen beantwoord aan mensen die al geboekt hadden of gaan boeken en MIJN ervaring verteld.Arraial is The place to be NU !!! omdat mijn zoon daar woont weet ik dat er VEEL Nederlandse mensen permanent zijn neer gestreken of dit gaan doen EN ik heb WEINIG of GEEN 50+ gezien in Dec/Jan,ook al zou dat voor mij geen belemmering geweest zijn.Mijn zoon is jong heeft OVERAL in de wereld gewoond OOK in de meest trendy/hippe landen maar heeft hier enkele jaren geleden, NA heel Brazilie doorgereisd te hebben voor 1 jaar voor gekozen en hij gaat echt niet in een “bejaarden oord ” zitten.Ben je sávonds in het centrum van Arraial geweest ? met zijn hippies die alles verkopen,luide muziek en dansende mensen?heb je die over het hoofd gezien?overal barretjes NEE geen disco achtige taferelen maar lekker op stoeltjes buiten zitten.Ben je in de zijstraten geweest met talloze drink tentjes waar je bijna geen plaats krijgt? in de kashba,waar je lekker op grote kussens ligt de heerlijkste gerechten kan eten ,een waterpijp krijgt aangeboden en fijn kan relaxen?Zo kan ik pagina's vol schrijven.Het was inderdaad eerst zo,dat die streek echt seizoens gebonden was,alles kwam opgang na November,hebben wij ook meegemaakt maar als ik DIE dingen zoek kan ik beter naar spanje o.i.d. gaan.

    Laten we er PLEASE over ophouden,ik dwing niemand om mij te geloven ik ben alleen een doorgeef luik en zit hier geen verhalen te verzinnen,ik geef door hoe IK /WIJ het beleven en welke excursies je kan doen,verder is het ieder voor zich!

    NOGMAALS leg niet continu op alle slakken zout,het wordt zo eentonig.Je hebt het over meiden die snollen zijn? Kan mij wat schelen,ik heb veel meisjes ontmoet die dat NIET zijn en HARD werken voor hun schamele loontje en ja er Prostituees WAAR NIET ??? jeetje ik begin nu echt boos te worden,als het zo vervelend is waarom ga je dan terug?Sorry ik dacht dat wij gisteren op z'n engels gezegt “agreed to differ” iedereen heeft recht op zijn eigen mening,DRAM NIET ZO DOOR. Dit is echt de laatste keer dat ik hier op in ga.wat een kinderachtig gedoe.Ik vindt, jij zegt, niet, wel, ……. tjonge get a life !!! Nee ik voel mij NIET persoonlijk aangevallen maar ik hou niet van deze manier van communiceren,mensen DOEN maar met mijn tips wat ze willen en hoop ik dat zij ook “het gevoel ” krijgen en een geweldige vakantie hebben, en……de meeste gaan terug ! Ik sta best open voor een discussie maar niet over SMAAK want daar valt niet over te discussieren,als ik zeg dar kan je heerlijk eten dan vindt Michel of carla of….. het misschien heel vies? daar kan IK niets aan doen Ik ben een doorgeef luik.

    Prettige dag verder

  • dingo

    Waarom ik terug ga? Ik ga terug naar Porto Seguro omdat ik denk dat ik daar winst kan maken. Tevens ben ik mededeigenaar van een bedrijf in de Mato Grosso.

    cheers

  • dingo

    Nog even een aanvulling.

    Klopt, vooral jij moet niet doorgaan met reageren op mijn nuchtere vergelijkende ervaringen. Jij bent emotioneel verbonden met deze plek. Prima hoor niks mis mee, fijn dat je een leuke stek hebt gevonden. Ik ken dat echter wel heel goed., deze mensen zien alles als een aanval als het hun ideen niet met iemand anders gedeeld wordt.

    Maar laten we er maar over ophouden want het was helemaal mijn bedoeling niet

    met mijn bericht om met iemand in disussie te gaan die zo gekleurd is.

    Mijn bedoeling was om het meisie te informeren die dacht dat er in Porto Seguro carnavals optochten waren en er leuke beach party's zijn.

    Hier wil ik het bij laten. Verder veel plezier op je stekkei en dit is niet cynisch bedoeld. je doet het in ieder geval beter dan miljoenen andere nederlanders.

  • dingo

    Voor de informatie ik was dit jaar in maart/april nog in Porto Seguro zoals ik al schreef. Dat is drie maanden na janurai

    goed lezen hoor!!!!