Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vervolg vakantie arrial

  • wimlindenberg

    Zoals beloofd, het vervolg. Nog ff voor diegenen die nog nooit in Porto Seguro of Arrial zijn geweest. Je vliegtuig land op Porto Seguro Air Port. Verblijf je in Arrial, dan ben je met de bus in ca. 1/2 uur bij de pond, als je moet wachten is dit overdag nooit langer dan 15 minuten, na 24.00 uur moet je er rekening mee houden dat de pond om het uur vaart, om 6.00 s'morgens gaat hij dan weer continu. Kosten voor je auto/bugy 8 reas voor 1 x. Ga je te voet dan 2 reas voor 2x (heen en weer).

    De overtocht duurd ca 10 minuten.

    Aangekomen aan de overkant, dan begint het gebied Arrial, echter het dorpje/centrum is dan nog zo'n 7 kilometer verder en daar loop je toch gauw een 1/2 uur tot 3 kwartier over( het dorpje ligt hoog op een rotsformatie), of hou de bus aan en voor een paar reas ben je in het centrum. Voor diegene die een Poussada hebben aan deze weg, die weten dan dat ze een eindje moeten gaan voor dat ze in het leuke centrum zijn, waar je alle eettentje's, cafe'tjes en winkeltjes vindt. Mensen die een vakantie aan het rustige gedeelte van Arrial willen kunnen dus het beste een Poussada aan deze lange weg zoeken, voor Arrial. Ze hoeven de weg maar over te steken en zijn op het stille strand. Overigens vind je ook veel Poussada's aan de strandzijde.

    Voor diegene die wat meer bruisende bezigheden rond zich willen …boek een hotel/poussada IN of vlak bij Arrial, keuze genoeg, en prijzen varierend van 20 reas per nacht tot 150,00 reas per nacht, voor elk wat wils.

    Zoals ik aangaf in mijn vorige bericht iets over Maartje en Peer. In september 2004 hebben ze de strantent “Triboa” ( betekend; 3 x zo goed) gehuurd. Deze strandtent vindt je onder aan de weg, links als je de steile heuvel afgaat, ofwel de hoofdweg door het centrum volgen, heuvel af, links parkeerplaats van Triboa op en je bent gelijk bij de strandtent. Keurig verzorgt, lekkere stoelen, parasol's, toiletten en een zallige buitendoche. Maar het belangrijkste is wel de gastvrijheid van Maartje en Peer, ze zorgen dat het je aan niets ontbreekt, je kunt met al je vragen, b.v. over de omgeving, bij hun terecht, Maartje spreekt vloeiend portugees, en is erg behulpzaam. En wat even zo belangrijk is hun keuken….LEKKER, en als je geen portugees spreekt is het wel zo makkelijk om bij hun kennis te maken, met de braziliaanse keuken, en het team kan geweldig koken. Dit jonge stel krijgt van mij een extra pluim omdat ze het lef hebben om het koude nederland de rug toe te keren, en hier hun toekomst gaan opbouwen. Ze hebben pas een grote investering gedaan door grond aan te kopen, daar hebben ze geweldige plannen mee.

    Binnenkort verschijnt er een web pagiana van hun, waarop ze hun plannen bekend maken, zodra deze webpagina in de lucht is zal ik het op het prikbord zetten.

    Volgende keer vertel ik over mijn “stap” ervaringen in Porto en in Arrial, want één

    ding is zeker “Brasil” swingt s'nachts, wordt vervolgt… wim

  • Sandra de Kort

    Alleen hopen we er nog heen te kunnen gaan ………