Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

PORTO SEGURO OF ARRAIAL

  • Hans M

    Wie kan mij adviseren voor bovenstaande plaatsen

    wat is gezelliger Port Seguro of Arraial en wat zijn de mogelijkheden

    en wat is een goed adres ( Hotel of Pousada)

    Bvd & Mvg,

    Hans

  • Ineke

    Hallo Hans,

    Zelf vonden wij Arraial gezelliger dan Porto Seguro, leuk stadje met leuke winkeltjes en restaurantjes waar je bijna overal lekker kan eten. Er hangt daar een beetje een hippie sfeer lekker relaxed. Porto Seguro is veel drukker en is meer op de toeristen gericht. Zelf zou ik voor een pousada kiezen, kijk is op vakantiereiswijzer.nl daar lees je de ervaringen van mensen die er zijn geweest. Succes met je keuze.

    Groeten,

    Ineke

  • daniel

    Ben verleden jaar op beide plekken geweest. Qua sfeer is arraial een leuke plek om door heen te lopen, veel eettentjes en met name opgezet voor toeristen. Porto Seguro daarentegen is een stadje met historie, tal van bezienswaardigheden en een fijn strand, vaak vlak voor de deur van je verblijf.

    ik ga in november voor een maand. Verblijf daar in Pousada da Bica. Deze tent word gerund door een Nederlander.

    Porto Seguro is ook iets minder toeristisch, prijzen voor eten en drinken zijn dan vaak ook erg interessant.

    Wat wij verleden jaar vaak deden? tegen de klok van 1900 met de pond ( vaart elke 15 minuten ) naar arraial. Van porto naar arraial is 15 minuten totaal reizen. goed te doen dus.

    Vanaf arraial kun je weer heel makkelijk naar Trancoso toe. Echt een waanzinnig mooi strand, leuke mensen en goede prijzen. Veel toeristen zul je hier nog niet vinden. Dit vonden wij overigens geen enkel probleem.

    Hans M schreef:

    >

    >

    > Wie kan mij adviseren voor bovenstaande plaatsen

    > wat is gezelliger Port Seguro of Arraial en wat zijn de

    > mogelijkheden

    > en wat is een goed adres ( Hotel of Pousada)

    >

    > Bvd & Mvg,

    > Hans

  • Hans M

    Heel veel uitgepluisd en allerlei leuke info kunnen vinden en

    Pousada Princess spreekt me wel aan en ik ga begin November

    der heen

  • Oswaldo

    Volgens mij wordt Poussada Princess ook gerund door een Nederlands stel…

    Even over Arraial en PS. Dat PS minder toeristisch is lijkt mij niet te kloppen. PS is een van de bekendste vakantiebestemmingen voor Brazilianen en leeft van de toeristen. Hetzelfde geldt overigens voor Ada en Trancoso.

    Het verschil zit hem in het volgende:

    PS is levendiger en iets meer gericht op jongeren. Ada en Trancoso zijn kleine dorpjes en hebben niet de levendigheid die PS heeft, maar zijn daarentegen pittoresker en wat ‘trendy-er’. Vooral Transcoso heeft een goede naam voor trendy mensen uit Rio en Sao Paolo ivm fotomodellen die er met oud en nieuw gesignaleerd zijn.

    PS heeft inderdaad meer historie en het is aan te raden daar naar te gaan kijken. Ada en Trancoso zijn groener en hebben niet veel meer dan restaurantjes, toeristenwinkeltjes en strandtenten (ook om 'snachts uit te gaan).

    lekker om tot rust te komen.

    Kortom hou je van levendigheid en historie: PS

    Hou je van pittoresk en wat betere restaurantjes: AdA en Trancoso

    Hou je van beide dan maakt het niet veel uit. Je bent zo van het een naar het ander met de ‘Balsa’ (het pontje). Hou er wel rekening mee dat 'snachts de pont nog maar 1x per uur gaat. dus mis je hem moet je wel even wachten

    TIP: Let op het seizoen!. Ada en Trancoso zijn dus klein, dus in het laagseizoen is het er rustig terwijl er dan in PS nog meer te doen is. In laagseizoen loop je dus een grotere kans om tegen Arkefly Medelanders aan te lopen terwijl die kans in PS kleiner is. Hoogseizoen is eind december tot en met Februari, vervolgens ook mini hoogseizoen in de maand Juli. en wat overige schoolvakanties. Het zgn. hoog seizoen is niet zo druk als in Europa. Gezellig druk gewoon.

  • anita

    Wij zijn ook in bijde plaatsjes geweest in december 2003 was geweldig

    heerlijk eten goedkoop lieve mensen.Wij vonden ARRIAL het einde ook al

    zijn wij al wat ouder 45 en 57.Zaten in hotel SANTA FE heel goed en

    zeer knus hotel ligt tussen beide plaatsen in. Deze streek is heel relexed

    wij komen zeker terug

    have fun dirk en anita

  • peer

    hallo hans,

    zonder twijfel: ARRAIAL !!!!!!!!!!

    pousada candeia, areia branca of canto d'alvorada alle 3 super.

    eigen lijk maakt het niet zoveel uit het is allemaal goed en het dorp waar alles zich afspeelt ligt bij alle pousada's in de buurt.Hans M schreef:

    >

    >

    > Wie kan mij adviseren voor bovenstaande plaatsen

    > wat is gezelliger Port Seguro of Arraial en wat zijn de

    > mogelijkheden

    > en wat is een goed adres ( Hotel of Pousada)

    >

    > Bvd & Mvg,

    > Hans