Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

TIPS voor BAHIA !!?

  • Rob

    Hallo allemaal,

    Van 6 november t/m 27 november zijn mijn vrouw en ik in Bahia. Wij vliegen op Porto Seguro en willen de eerste en laatste paar dagen in Arraial doorbrengen, de tijd daartussen (zo'n 2 weken) willen we rondreizen in Bahia. Zelf hadden wij in gedachten om vanaf PS naar het noorden te rijden en te overnachten in Ilheus en wat tijd door te brengen in Itacare (om te surfen). Wellicht is het ook interessant om naar Morro de S. Paolo en of Boibepa te gaan. S.Salvador hebben we geen trek in omdat dit een grote stad is, ook al zijn de verhalen erover goed. Ook de rit naar Chapada Diamantina lijkt ons wat te lang binnen de korte tijd die wij hebben.

    Wij hebben de volgende vragen:

    1– zijn er op onze beschreven route (vanaf PS naar het noorden) andere plaatsen /stranden waar wij beslist moeten stoppen /overnachten.

    2–wie weet er in /of rond Ilheus en Itacare goede pousada's: voorkeur gaat uit naar RUST…lekker eten…en mooi strand..

    3–wij hebben wel gehoord (en op internet wat gevonden) over Morro de S.Paolo en Boibepa maar helemaal duidelijk is het niet: zijn dit nou twee aparte eilandjes of twee plaatsen op hetzelfde eiland ?

    Ik heb wel begrepen dat je er per ferry naar toe moet: vanaf welke plaats is dat….welke pousada's zijn in deze plaatsen aan te raden voor mooie natuur /strand…en ook weer rust en lekker eten…?

    4–zijn Boibepa en S. Paolo het rijden waard als je al in Ilheus en Itacare geweest bent of lijkt het erg op elkaar waardoor je dus beter wat langer in de laatste plaatsen zou kunnen doorbrengen..

    5–alle verdere tips over dingen die je op deze route in Bahia wel of juist niet zou moeten doen zijn erg welkom..

    Bij voorbaat dank voor de genomen moeite…

    Rob

  • Ed

    Ola Bahia gangers.

    In November ga ik voor de 4x na Arraial d' ajuda, ff wat vrienden bezoeken.

    Het centrum is s'avonds prachtig met gezellige cafe's en restaurants, en vergeet niet na het hippie plein tegaan muito bom!

  • Sponzzzo

    Morro de SP ligt op het eiland Tinharé. Je kunt een bootje pakken in Valença om er te komen. Valença is leuk stadje om ook “over te blijven”.

    Boipeba is een eilandje wat er net even onder ligt.

    Hier kom je via Camamu of ook Valença.

    Ilhéus is een leuke stad(je), vind ik althans.

    Tussen PS en Valença zijn er mooie rustige stadjes, dorpen en gehuchten.

    Belmonte etc…….

    Van PS tot aan Ilhéus wordt de “Costa do Descobrimento” genoemd.

    Van Ilhéus tot Valença de “Costa do Cacau”.

    Zoek hier meer, kies eventueel de Engelse taal uit:

    http://www.bahia.com.br

    Sponzzzo

  • Rob

    Ed en Spozzzo,

    Bedankt voor jullie reacties…als meer mensen tips hebben dan ontvangen wij die graag zsm want….zondag vetrekken wij….!!

    Sponzzzo…wat vind jij een mooiere plek om naar toe te gaan…Morro de S.Paolo of Boibepa of zijn ze zo verschillend dat je ze allebei moet bezoeken…

    Wat is een mooi strand in Itacaré om naar toe te gaan en heb je daar nog een Pousada tip…?

    Is het overigens te doen om in één dag van PS naar Ilheus te rijden met een huurauto…?

    Bedankt..

    Rob