Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

duiken in arraial?

  • Pascal

    Hallo,

    Zijn er leuke duikplekken in dit stukje van brasil? Wat kost het en hoe is het met de staat van de apparatuur?

    groeten

    Pascal

  • Harold

    Pascal

    Er ligt wel een klein rif voor de kust, maar dit is echt niet de moeite waard.

    Het feit dat er in Arrial ook geen duikcentres zijn (tenminste, ik heb ze niet gezien) zegt al genoeg.

    Groeten

  • Bert

    Er is misschien geen operationeel duikcentrum in Arraial, maar dat betekent nog niet dat je niet kunt duiken. Er zijn diverse bureaus die duikexcursies verkopen in Arraial. Die worden dan uitgevoerd door duikcentra uit Porto Seguro. En om nou te zeggen dat er in de buurt geen goede duikplekken zijn, Harold..? Dan doe je Recife de Fora toch te kort..Het een koraalrif met een oppervlakte van meer dan 17 km2! en staat bekend om de hoge biologische diversiteit…..

    Wel is het zo dat er niet al te zuinig mee wordt omgesprongen. Er gaan dagelijks boten vol feestende Brazilianen naar toe die bij laag tij over het rif rondlopen en eventjes tussen de visjes rondspartelen, heel triest eigenlijk, maar je kunt er wel degelijk serieus duiken, mits het weer goed is, want bij veel wind wordt het ondiepe water voor de kust troebel doordat veel zand wordt opgewoeld en kan het zicht beperkt zijn, dan is er niets aan. Een paar dagen rustig weer en een lekker zonnetje erbij maken dat je er leuk kunt duiken.

  • Harold

    Bert,

    Recife de Fora ken ik niet. Dus laat ik daar eerlijk over zijn, het kan dat niet beoordelen. Maar ik hoop dat je het met me eens bent dat de grootte van een koraalrif (17 km2) niets zegt over de kwaliteit.

    Ongetwijfeld kun je duiken in de omgeving van PS. Ik weet niet wat Pascal gewend is, maar is ie Bonaire, Malediven, Great Barrier, of bijvoorbeeld Cozumel gewend, dan lijkt mij omgeving PS zwaar tegenvallen.

    Maar nogmaals, Recife de Fora ken ik niet, dus ik kan de plank geheel mis slaan.

    Groeten

  • Bernard Jan

    Kan wel merken dat jij aan de toeristen verdient en alles zit op te hemelen op dit prikbord

    Recife de Fora is een leuke trip met al die feestende Brazilianen maar het duiken zelf stelt niet veel voor.

  • Bert

    Hoi Harold,

    Het is inderdaad zo dat als je al gedoken hebt op toplocaties als door jou genoemd Recife de Fora niet veel toevoegt. Als je speciaal naar Arraial komt om te duiken kun je beter thuis blijven. Ik heb alleen maar aangegeven dat als je toch naar Arraial komt je wel degelijk kunt gaan duiken, en dan ga je echt niet op een boot met feestende Brazilianen, maar met een boot met duikinstructeurs en duikersuitrusting. Volgens Bernard-Jan zit ik Porto Seguro alleen maar op te hemelen, maar ik reageer zo nu en dan op berichten waarin Porto Seguro alleen maar wordt afgekraakt, bijv. door mensen die er bijv. een keer 14 dagen zijn geweest en slecht weer hebben gehad en dan op dit prikbord beginnen te roepen dat het er altijd regent! Porto Seguro is niet top qua duiken, want er zijn betere duiklocaties in de wereld, is niet top qua strandweer, want er zijn andere plekken op de wereld waar de zon meer schijnt, is niet top qua natuur, want er zijn andere plekken op de wereld waar de natuur mooier is, Porto Seguro is niet top qua vermaak, want er zijn ongetwijfeld andere steden waar meer vermaak is….en zo kan ik nog wel even doorgaan……

    Ik wil alleen maar aangeven dat je je in Porto Seguro en omgeving best kunt vermaken, enne Bernard-Jan……ik verdien inderdaad wat aan de toeristen hier, maar heb altijd tevreden klanten……….

    groet,

    Bert

  • Pascal

    Hartelijk dank voor de reacties,

    ik ben wel weer wat wijzer geworden, je kan er duiken maar verwacht geen toplocatie zoals red sea of great barrier reef,

    mijn bedoeling is gewoon een leuk dag weg te gaan en weer eens een duik te maken om mijn skills bij te houden, het mooiste vind ik zelf wrakduiken, weet een van jullie of er nog een mooi portugees schip gestrand is daar?

    waar kan je nu het best op zoek gaan naar duikexcursies in arraial of porto seguro

    groet

    Pascal

  • Harold

    Bert, begrijp me niet verkeerd. Ik heb een top vakantie gehad, ik gaf alleen mijn mening omtrent het duiken.

  • Bert

    Niks aan het handje, Harold. Goed te horen dat je het naar de zin hebt gehad. Kom zeker nog eens terug, enne er niet ver van Porto Seguro (250 km) best een heel goede duiklocatie, nl. Abrolhos, een stuk of 5 eilandjes op 60 km uit de kust met uniek koraal en veel vis, schildpadden, etc. Als je in de periode Juli tot November gaat kun je het combineren met walvissen spotten.

    Helaas, de laatste twee jaar vinden chartervluchten buiten deze periode plaats….

  • lodie

    Pascal,

    Misschien heb je iets aan deze link wat betreft wrakken:

    http://www.naufragios.com.br/index_en.htm

    Klik links op “scheepswrakken Brazil” en dan in't kaartje op Bahia en er komt een lange lijst vergane schepen…

    Misschien kun je er wat mee.

    grtz,

    Lodie